Spor, Belediye ve Çocuklar
6 Şubat depreminden sonra bitmiş, tükenmiş bir şehirdeydik.

Spor Yazarı Süleyman Taş
-Her şeyimiz elimizden alınmış, aç ve açıkta kalmıştık. Ancak bugünlerde çocuklarımız için bir şeyler yapabiliriz.
Elimizde bulunan spor kulüplerinin en büyük sıkıntıları tesis ve malzeme eksikliğidir. Belediyelerimizin, çocuklarımızı kötü alışkanlıklardan uzak tutmayı bir görev olarak görmesi gerekirken, farklı yönlere ve alanlara çalışmalar yapıldığını görüyoruz. Bu durum çocuklarımızın sağlıklı bireyler olmalarının önüne geçiyor.
Teknolojik aletlere bağımlı hâle gelen çocuklarımız, izledikleri film ve dizilerin etkisiyle daha bencil bireyler hâline gelebiliyor. Geleceğe umutla bakamadıkları için en kısa yoldan zengin olmanın hayallerini kuruyorlar. Ancak başarıya ulaşmanın büyük emek istediğini sonradan fark ediyorlar.
Çevrelerinde kötü alışkanlıklara bulaşmış insanları gördüklerinde ve onlarla arkadaş olduklarında ise hayatları çıkılmaz bir noktaya sürüklenebiliyor. Bu durum onların okuldan soğumasına, ailelerine karşı saygısız davranmalarına, yalan söylemelerine ve ikiyüzlü tavırlar sergilemelerine neden olabiliyor. Ailelerinden "Ne hâlin varsa gör" sözünü duyduktan sonra bu kişilere sığınan çocuklar, maalesef kötü alışkanlıkların içine çekilebiliyor.
Bu tablo, belediyelerimizin ve toplumun önde gelen isimlerinin spora yeterince yatırım yapmadığını göstermektedir. Oysa belediyelerin ilk görevi, insanların nefes alabileceği parklar, bahçeler ve spor alanları oluşturmaktır. İnsanların huzurlu ve mutlu bir şekilde vakit geçirebileceği alanlar yaratılmalıdır.
Bunlar yapılmadığında, çocuklarımız bencil, saygısız ve yalan söyleyen bireyler olarak anılabilmekte; ebeveynler de bunun sonuçlarıyla karşı karşıya kalmaktadır. Oysa çocuklarımız ve geleceğimiz için el birliğiyle hareket etmeli, onların hayata tutunmalarını sağlamalıyız.
Mutlu bireyler; kendisine, ailesine, çevresine ve ülkesine faydalı bireylerdir. Çocuklarımıza lütfen sahip çıkalım. Onları kötü alışkanlıklardan uzak tutmalı; kitap okumaya, spor yapmaya, tiyatro izlemeye ve sosyal faaliyetlere yönlendirmeliyiz.
Genel anlamda düşündüğümüzde, çocuklarımız için bir şeyler yapmalıyız ve yapacağız. Bu kötü gidişe dur demeliyiz. Onlara spor, sanat ve kültür alanları oluşturarak sağlıklı düşünen, üretken ve topluma faydalı bireyler olarak yetişmelerini sağlamalıyız.