HATAY’DA FİDANLAR TOPRAKLA BULUŞTU
Hatay Valiliği, Hatay Büyükşehir Belediyesi (HBB) ve Orman Bölge Müdürlüğü iş birliğiyle, Antakya ilçesi Alahan Mahallesi'nde geçen yıl çıkan yangında zarar gören 1,5 hektar alanda fidan dikim etkinliği düzenlendi.

Geçtiğimiz yıllarda yaşanan orman yangınlarından zarar gören alanları yeniden yeşertmek ve geleceğe nefes olmak amacıyla düzenlenen fidan dikim programına Hatay Valisi Mustafa Masatlı, il ve ilçe protokolü, öğrenciler ve çok sayıda vatandaş katıldı.

Yanan Alanlar Yeniden Yeşeriyor
Etkinlik öncesi konuşan Vali Masatlı, toprakla buluşturacakları bin fidanın yalnızca bir ağaçlandırma çalışması olmadığının altını çizerek, fidanları toprakla buluşturmanın Hatay’ın yeniden dirilişinin, yeşil vatana sahip çıkma sorumluluğunun ve gelecek nesillere karşı taşıdıkları emanet bilincinin bir göstergesi olduğunu kaydetti.

Kentin geçen yılki yangınlarda büyük sınav verdiğini hatırlatarak, Antakya, Dörtyol ve Hassa ilçelerinde geçen yıl 3 bin 200 hektar ormanlık alanın yangınlardan etkilendiğini belirtti.

Hatay Valisi Masatlı, "Geleceğe umut, geleceğe nefes" sloganıyla bu alanların ağaçlandırma çalışmalarına başladıklarını ifade etti.
Öğrencilerin halk oyunları gösterisi ve konuşmaların ardından yangından zarar gören alana öğrenciler, vatandaşlar ve protokol üyelerinin katılımıyla 1000 fidan toprakla buluşturuldu.










